zdrowa surówka, oryginalny smak

Oryginalna surówka z selera z dodatkiem orzechów z niewielkim dodatkiem śmietany, soku z cytryny i miodu. Warto zrobić do obiadu zamiast innych, tradycyjnych surówek. Surówka łatwa i szybka do zrobienia.  Zdrowa, smaczna – warto podać ją do ziemniaków i kaszy z mięsem.

Surówka w wersji przedstawionej ma niski indeks glikemiczny. Jest idealna dla diety nisko węglowodanowej. Dodatek innego miodu niż akacjowy podwyższa indeks.

ilość porcji: 3-4 porcje  czas przygotowania: ok. 10 min.    stopień trudności: łatwy

indeks glikemiczny: seler korzeniowy 35, śmietana i orzechy 0, miód akacjowy 40, sok z cytryny 20

Składniki:

  • 0,5 dużego selera
  • 50 g orzechów (dowolny rodzaj)
  • 2-3 łyżki gęstej śmietany 12% lub 18%
  • łyżeczka miodu akacjowego lub innego
  • 1 łyżka soku z cytryny

Sposób przygotowania:

  • seler umyj, przekrój na pół, zetrzyj na tarce o drobnych oczkach
  • orzechy drobno zmiel i dodaj do selera, wymieszaj
  • śmietanę, wymieszaj z sokiem z cytryny i miodem
  • sos dodaj do selera z orzechami, wymieszaj

Uwagi:

Surówka z selera nie ma być słodka. Sok z cytryny z miodem mają maskować nietypowy smak selera, który nie wszystkim odpowiada. Sosu ma być tyle by oblepiła wiórki selera.

Propozycja podania:

surówkę podajemy do dań obiadowych

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *